Husqvarna-kisa (19/08/2018)
Järjestäjä: IF Sibbo-Vargarna
Maa: Suomi
Discipline: keskimatka
L-1: Varmaan olisi voinut mennä oikealtakin mutta kyllä tämä vasen valinta tuntui ihan hyvältä kanssa. Rastinotossa sain avokalliokumpareet haltuun.

1-2: Hyvin meni. Kivet, jyrkänteet ja lopun kumpareet otin kohteikseni.

2-3: En oikein edes tiedä mistä kohtaa römysin ennen kuin sovitan gps-viivan. Jostain aika vasemmalta kampesin isolle mäelle josta sain sitten lopullisesti kiinni. Varmaan aika  suoraan tai vähän viivan oikealta puolelta olisi ollut hyvä mennä. Liikaa kattelin uria ja liian vähän kompassia.

3-4: En tiedä millaista olisi ollut mennä milli viivasta vasemmalla mäkien välissä. Itse könysin mäkien päällystöjä ja ne tuntuivat aika hitailta. Koukkasin myös rastia. Olin oikein hyvin kartalla rastiympyrän reunalla eli viimeisellä mäellä ennen rastia mutta siitä jäi viimeinen suunta vilkaisematta ja löysin itseni jyrkänteen vierestä kartta auki.

4-5: Kun juoksin suon vieressä niin siinä meni hyvä peurapolku ja aattelin että jatkuiskohan se tuolla mäen takana ja niinhän se jatkui. Eli kierto oli varmaan ihan ok, toki suoraan olisi ollut varmaankin yhtä hyvä.

5-6: Ei muuta kuin lähtösuunta, polku alle, kivi ja jyrkännenenä niin hyvin tuli lippu vastaan.

6-7: Pieni lähtösuuntavirhe eli kun olisi pitänyt lähteä vähän laskemaan niin lähdin vähän nousemaan. No sen huomattuani päätin kiertää vasemmalta joka oli kyllä pieni virhe. Kyllä nopeimmat taisivat suoraan mennä.

7-8: Oikea lähtösuunta, viiva alle ja kohteet vasemmalta. Lippu näkyi kaukaa.

8-9: Välin puolessa välin sain huipun vasemmalta näkyviin ja tiesin olevani lähellä viivaa. Polun ylitin kohtisuoraan ja sitten alkoi jo jyrkänne etuoikella ja siitä vasemmalla iso kivi paistaa rinteessä.

9-10: Hyvin sujui. Avokalliomäet olivat selkeitä. Polulla olin hyvin kiinni ja tiesin mitä odottaa.

10-11: Hyvin meni alkuväli. Olin kohtuu hyvin kartalla aivan rastiympyrään asti mutta sitten en saanutkaan jotenkin mätsäämään karttaa ja maltoin hidastella vähän. Kun jatkoi viisi metriä eteenpäin niin rasti näkyi.

11-12: Hyvin meni. Kivet olivat selkeitä ja muodostivat vasemmalle selkeän jonon jota seurata. Toki suuntaakin oli hyvä katsella.

12-13: Kattelin että kiertäisin vasemmanpuoleista polkua pitkin ja sitten sieltä mäkienpäällystöjä rastille. No kun pääsin polulle niin olin vain että noniin nyt pääsee vihdoin juokseen ja huomasin kyllä polkujen risteyksen mutta aattelin että juu se on se josta minun polku erkanee. Eli en ollenkaan. Havainnoinut ympäristöä tahi vilkuillut kompassia. Sitten paukin sen minkä kintuistani pääsin polkua eteenpäin. Polku nousi avokalliomäelle ja ajattelin että nyt ei aivan täsmää (viimeistään tässä olisi pitänyt tajuta pysähtyä ja saada itsensä kartalle) mutta kai olenkin jo täällä jossain mäellä että ei muuta kuin rastia päin eli pohjoiseen. No siellä ei mikään täsmännyt ja sitten vasta katko-ojalta sain kiinni.

13-14: Jo tuttua reittiä takaisinpäin ja löysin polun alle. Se jatkui rastimäkeen asti. Liian ahnaasti juoksin sitä ja rastinotto jäi vähemmälle huomiolle. Sitten jäin rastia alemmalle tasolle pyörimään. Eli ei mitään ideaa rastinotossa (pitäisi olla melkein märn päällä).

14-M. Hyvin meni loppu. Loppukiri irtosi hyvin.
Näytä kommentit (0)

Husqvarna-kisa (19/08/2018) Husqvarna-kisa (19/08/2018)