10Mila, Osuus 6 (15/05/2016)
Kategoria: Kilpailut
10Mila 6.Osuus, Osuusaika: 34:00, Osuussija: 14. Ero nopeimpaan: +1:55.

Ihan kelpo suoritus. Kallen tehtyä edellisosuudella virheitä, oli pitkän yön letkat hävinneet, ja erot kumpaankin suuntaan selvät: Edellä menevä 1:48, ja takana tuleva 1:17. Osuus olikin käytännössä koko matkan yksin suunnistamista.

K-1
Rankka alku mäki. Suunnitelmana vain alittaa rastin läheinen hiihtosilta, josta rastin ottaminen olisi helppoa. Vauhdikas toteutus ykköselle ja suoritus hyvin käyntiin.
1-2
Saman tien leimattuani huomaan yllättäen Ryksän viestinviejän edessä vaikkei lähimailla muita lähtenytkään. Rastivälin keskellä talot selkeä kohde, jonka jälkeen niityn reunalta metsän puolelle vähän fiiliksen mukaan. Rastinotossa pientä epätarkkuutta, ja nähtyäni tien oikealla, tajuan kääntää takaviistoon rastille. Ehkä +15sek
2-3
Selkeä väli. Oikealta niittyä pitkin eikä rastinotossa voi erehtyä.
3-4
Perus polkurallia
4-5
Radan pisin väli, muttei kuin yksi reitinvalinta. Hullun hapokas mäki tälläkin välillä. Lopussa polun ylitys maston vierestä, josta rasti osui pienestä epävarmuudesta huolimatta suoraan.
5-6
Polulle ja risteyksen jälkeen metsään sopivalle uralle. Mitään kiviä tai muuta en polun jälkeen nähnyt, mutta uran suunta oli oikea ja rastillehhan se vei.
6-7
Alkuun taas polulle, josta hetken jälkeen jo vähän rohkeammin mutkat suoriksi taktiikalla rastia kohti. Rastia edeltävällä suolla jo rastia hakemassa, mutta pienten pysähdysten jälkeen oikealle suolle. n. +10sek.
7-8
Tarkka lähtösuunta ja ensimmäisen kiven vierestä sujuvasti toiselle.
8-9
Ensimmäisenä silmään varmanpäälle-valinta vasemmalta polkua, mutta totesin sen olevan liian iso kierto, joten lähdin suoraan. Koko rastiväliltä en mitään pistemäistä kohdetta nähnyt, vaikka keskellä väliä kiviä, ja suon jälkeen oikealta kiveä hapuilinkin. Rastimäkeen noustessa pää pyörien rasti osui valokeilaan hieman oikealta puolelta.
9-10
Taas lyhyt 'helppo' väli. Risteyksestä suunta ja kiveä etsimään.
10-11
Helppoa polkusuunnistusta hieman mutkia leikaten. Ei ongelmia.
11-12
Suon yli sopivaa uraa, mutta polkua ylittäessä ei tietoa tarkasta sijainnista. Liikaa oikelle ja pienen vilkuilun jälkeen rasti löytyi oikelta puolelta. +15sek
12-13
Hieman hätäinen lähtö rastilta, mutta semmoinen rastipiste jota ei voinut pummata.
13-14
Katsoin suoraan olevan nopein, mutta heti latupohjalta käännyttyäni metsään alkoi kaduttamaan. Rinteen ollessa hidasta taimikko-pusikkoa ja edestakaisin meneviä polkuja, meni alastulo aika pujotteluksi. Sen lisäksi isommalle uralle tultua, piti liikkua vielä vähän sivuttaissuunnassa varmistaakseen varman sijainnin. arvelisin eron olleen jopa 20-30sek verrattuna esin SNOn jätkän reittiin.
14-15
Tosi vauhdikas polkuväli
15-16
Helppo väli, mutta lähdössä pieni virhe. Olisihan tuossa alussa pitänyt ottaa tuo oikealla oleva latupätkä suoraan menevän pusikon sijaan.
16-17
17-18
18-19
19-M
Luukutusta
Näytä kommentit (0)

10Mila, Osuus 6 (15/05/2016)